Bookmas Book Tag



1. Jaką książkę chciałabyś, żeby Mikołaj zostawił Ci w tym roku pod choinką?




    W tym roku bardzo marzą mi się dwie książki, a są nimi "Szóstka wron" Leigh Bardugo i "Opowieść o dwóch miastach" Charlesa Dickensa. Mam ogromną ochotę nie tylko przeczytać te dwie książki, ale także pragnę mieć je w mojej prywatnej biblioteczce, więc Mikołaju liczę na ciebie.

Nie mogę się doczekać przeczytania "Szóstki wron" dlatego, że nie słyszałam o niej ani jednej złej opinii. Książka ta jest uważana za najlepszą książkę z gatunku fantastyki tego roku. Muszę ją przeczytać!
"Opowieść o dwóch miastach" chcę przeczytać z dwóch powodów: 
1. Uwielbiam Dickensa
2. Diabelskie maszyny
Jeśli czytaliście "Diabelskie maszyny" dobrze wiecie, o co mi chodzi. Will i Tessa bez przerwy rozmawiają o tej książce, więc po prostu muszę ją przeczytać.


2. Jeśli mogłabyś dać tylko JEDNĄ książkę jako prezent, jaka byłaby to książka?


    Moją odpowiedzią zawsze jest pierwsza część Harry'ego Pottera - to moja stała rekomendacja. Ale nie oszukujmy się, kto w tych czasach nie miał styczności z tą serią?! Wiele razy zdarzyło mi się znaleźć całą tę serię na półce u kogoś w domu, nawet jeśli nie ma zamiaru jej czytać. Pod tym względem Harry Potter nie jest dobrym pomysłem - nikomu nie są potrzebne dwa egzemplarze, prawda? :D

W takim razie wybieram "Pokutę" Iana McEwana. Uważam, że jest to idealny prezent dla każdego. Polecam tę książkę wszystkim i chociaż jest taka możliwość, że nie wszystkim może ona się spodobać to i tak według mnie jest to obowiązkowa lektura dla każdego.






3. Jakie książki umieściłabyś w tym roku na liście niegrzecznych (złych)?


     "Zanim się pojawiłeś" Jojo Moyes trafia w tym roku na listę niegrzecznych książek. Mam wiele do zarzucenia tej książce. Nie podobała mi się ani trochę. Jednak najważniejszym powodem, dla którego umieściłabym tę książkę na tej liście, jest to w jaki sposób przedstawiała ona wartość życia ludzi niepełnosprawnych, co ogromnie mnie wzburzyło. Bardzo nieładnie, Moyes, w tym roku nie dostaniesz prezentu.





4. Jakie książki umieściłabyś w tym roku na liście grzecznych (dobrych)?


     Staram się myśleć tylko o książkach wydanych w 2016 w Polsce, jednak muszę przyznać, że nie przeczytałam tak wiele świetnych nowości w tym roku. Zamierzam dodać na blogu post na temat najlepszych książek, jakie przeczytałam w tym roku, ale tak jak mówię - nie będą to tylko książki wydane w 2016.
Nie będę rozpisywać się za wiele o tym, dlaczego akurat te książki uważam za najlepsze w tym tagu z powodu nadchodzącego postu, który będzie całkowicie się z takich książek składał, więc tylko wymienię tytuły paru książek, które w 2016 stały się moimi absolutnie ulubionymi: "Inwazja na Tearling", "Wyścig śmierci", "Scarlet", "Dwór cierni i róż" i parę innych, o których dowiecie się już niedługo.




5. Jakiego fikcyjnego bohatera zaprosiłabyś do siebie na świąteczną kolację?

     Okrucieństwem jest kazać mi wybrać tylko jednego bohatera! Chciałabym zaprosić tak wiele osób...Jednak tak najbardziej chciałabym spędzić święta w gronie Weasleyów - chyba każdy by tego chciał. Nie potrafię wybrać jednej osoby z tej rodziny. Niech przyjadą do mnie wszyscy. Albo nie! Mam lepszy pomysł - ja pojadę do nich do Nory. Idealne święta.




6. Wybierz dwóch ulubionych bohaterów. Jaki prezent dostaliby od siebie nawzajem?


  Chcąc odpowiedzieć na to pytanie, zastanowiłam się jaki ja prezent chciałabym dostać, co jest oczywiste (książkę), a potem pomyślałam o moich ulubionych bohaterach, którzy ucieszyliby się z takiego prezentu. I znalazłam takich. Jestem na sto procent pewna, że przez cały czas spędzony razem, Will Herondale i Tessa Gray z "Diabelskich maszyn", co roku na święta obdarzali się wzajemnie książkami.
Moja obsesja na punkcie tej trylogii sięga tak daleko, że czasem wyobrażam sobie pewne sytuacje z ich wspólnego życia, które nie były opisane w książce. Jedną z takich sytuacji są właśnie święta. Widzę, jak Tessa i Will wręczają sobie książki, a potem razem je czytają i rozmawiają o nich przez cały wieczór. Tak, jestem szalona, jeśli chodzi o tę dwójkę i ani trochę się tego nie wstydzę. :D





*autorką tagu jest Tilly and her books



Do zrobienia tego tagu zachęcam wszystkich, którzy kochają święta. 

Wesołych świąt!



4 komentarze:

  1. Zacznę od tego, że baardzo mi sie podoba ostatni gif. xD
    Ja to bym nie potrafiła odpowiedzieć na 5 pytanie :P Zbyt wiele fajnych postaci znam xDD
    Nie zgadzam się z tym, że Zanim się pojawiłeś było złą książką, jak dla mnie wręcz przeciwnie - była to jedna z najlepszych książek roku! <3
    Pozdrawiam i wesołych świąt! :)
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piąte pytanie było zdecydowanie najtrudniejsze. :D
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Naprawdę świetny tag! Uwielbiam tagi <3 Ten był wyjątkowo przepełniony świąteczną aurą, dlatego tak bardzo, bardzo mi się spodobał :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo uwielbiam tagi, dlatego tak często pojawiają się na moim blogu. :D
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Copyright © 2014 Czytanie z Księżycem , Blogger